Főoldal +3670 388 28 10 info@acra3d.hu

Renderelés

összefoglaló

A számítógépes grafikában renderelésnek nevezzük azt a folyamatot, amely során 2D-s, de legtöbbször 3dimenziós modelleket dolgozunk fel speciális programok segítségével, és amelynek a végeredménye egy kép. A render, vagyis a generált kép a készítő szándéka szerint két fő csoporthoz tartozhat: valósághű, vagy nem valósághű, és ezeken belül tetszőleges művészi vonalat követhet.
Több képet, összefüggő képsorozatot renderelve, és a képeket összefűzve kapjuk az animációkat.

Munkafolyamat

a lépések kihatnak egymásra, így sorrendjük nem kötött

első lépés

Adategyeztetés

Cégünk felkeresése után - ideális esetben személyes találkozó keretein belül - átbeszéljük a projekt részleteit, összhangba hozzuk az szükségleteket és a szolgáltatásokat. Minél több információ áll rendelkezésre munkakezdés előtt, minél határozottabb az elképzelésed, annál kevesebb időt kell tervezéssel töltenünk, így annál hamarabb használhatod az elkészített anyagokat.

második lépés

Munkafolyamat kidolgozása

Minden munka egyedi, így a kapott adatok alapján kidolgozásra kerül a projekt munkafolyamata, amely alapján tervezhető a vállalási ár és határidő. A kalkuláció alapján készül el az árajánlat.

harmadik lépés

Modellezés

Pontos végeredmény akkor érhető el leggyorsabban, ha meglévő 3D modell* rendelkezésre áll. Természetesen vállaljuk termékeid bemodellezését valós modell, vázlatok, méretezett rajzok alapján!
*a cégünk részére átnyújtott dokumentumokat, modelleket bizalmasan kezeljük

negyedik lépés

Környezet, bevilágítás

A modelleket általad előre meghatározott környezet(ek)be helyezzük el! Ez lehet modellezett vagy egyszerűsített, úgynevezett stúdió környezet. A virtuális fényforrásokat a környezetnek, a kívánt látványnak és hangulatnak megfelelően állítjuk be. A tervekről - kérésre - minta rendereket küldünk, így visszajelzésed alapján azonnal módosítani tudjuk a fényforrások számát, intenzitását, irányát, színeit stb.

ötödik lépés

Anyagok

Valósághű anyagok hozhatók létre a modellre feszített 2D képek segítségével, vagy úgynevezett procedurális módszerrel, ahol számítógéppel generált mintázatot használunk textúraként. Ahogy a modell textúrájáért, azaz mintázatáért egy kép felel, úgy a többi anyagtulajdonság befolyásolására is egy-egy pontosan elkészített képet használhatunk. Ilyen tulajdonságok például a tükröződés, fényszórás, fémesség, áttetszőség stb. A procedurális textúrák nagy előnye a képekkel szemben, hogy sokkal kisebb a tárhelyigény, valamint, hogy 3D mintázatok is létrehozhatóak a segítségükkel.

hatodik lépés

Kamerák

A virturális kameráknak ugyanolyan beállításai vannak, mint kézbe vehető társaiknak, mégis számos előnyük van. A teljesség igénye nélkül: nincs kiterjedésük, így bárhol "átférnek"; bármilyen szögben elhelyezhetőek, nincs szükség drága, speciális kamera­állványokra; nagyfokú flexibilitás, pl. átrepülés madártávlatból makróba.
Élő videóból visszanyert kameramozgást felhasználva valós videókon helyezhetünk el virtuális modelleket.

hetedik lépés

Animációk

A modellek előkészítése - csoportosítás, riggelés - után egy forgatókönyv alapján készül az animáció. A kameramozgásokat a jelenethez igazítjuk. Egy előnézeti renderen ellenőrizhetők a végleges mozgások valós időben. Az egyszerűbb infografikák általában utómunkálat során kerülnek a videókra.

nyolcadik lépés

Utómunkák - post-processing

Ebben a lépésben készítjük elő a rendereket végső felhasználásra. A megfelelően renderelt képeket zajszűrés (denoising) segítségével tesszük tisztábbá. Az utómunka képek, videók esetén fényelést, színkorrekciót jelent legtöbbször. Animációk esetén - munkától függően - kiegészülhet vágással, áthatásokkal, effekteléssel, hangkeveréssel, logók, introk elhelyezésével, infografikákkal stb.

kilencedik lépés

Leadás

Az elkészült dokumentumokat - egy előre megbeszélt formában - átadjuk megrendelőnk részére. Szerződéstől függően lehetőség van kisebb módosítások elvégzésére leadás után is.